Virtualni identiteti su nova valuta

Volim ići u štenju s Ramonom, jer se tada, makar i na svega +1, sređuju mnoge stvari se u glavi. Izložen si mnogim dojmovima, idejama, inspiracijama. Danas je bila tema virtualni identiteti. Jednostavno ga moraš imati, bez toga ne postojiš. Pri tom mislim na nešto više od Facebook i Twitter accounta, mada je i to to. Centralno mjesto bi ipak trebao biti osobni blog. To je nešto što možeš staviti u svoj potpis na komentaru i sa tog mjesta možeš razvoditi ljude po svimmjestima na internetu na kojima ostavljaš trag. Ja sam svoje tragove pokušao popisati još u jednom od prvih postova. Original inspiration je bio da kad želim komentirati nečiji blog post ja zapravo nemam web koji stavio u form na kojem bi ljudi saznalo nešto više o meni. Imam par blogova, ali nisu reprentativni. A čovjek danas kao znak lijepog ponašanja mora imati sređeni blog. Mislim da bi cijela redakcija Monitora trebala imati kvalitetni web presence, pojedinačni naravno. Ti ljudi pišu zapravo anonimno, a samo da su potpisivani i da imaju svoj blog i da tu i tamo prokomentiraju blogove koji ih zanimaju ljudi bi bili brendovi. Primjećujem da ljudi koji drže svoje blogove grade zapravo solidne internet karijere, to je start i temelj svega ostalog. Tu ti je baza. Blog je tvoj precious. Evo npr. Tomislav Buza je u tom smislu najjača faca u Monitoru, jer ima svoj blog. Lijepo upišeš u Google Tomislav Buza i na prvom mjestu je njegov blog tomislavbuza.com, ne možeš ga fulati. To je temelj postojanja na internetu. Imam blog dakle postojim. Recimo, Jutarnji i druge novine imaju sjajne novinare, kolumniste, ali ti ljudi su brendovi u novinama, ali sasvim drugi ljudi i sa vjerojatno manje kvalitetnim člancima su brendovi na internetu. U svojevremenom blog hypeu neki novinari su morali pisati blogove, ali iz krivih razloga, radi novca, radi bredna medija za koji pišu, zbog sveopće blog histerije. Pravi razlog je da je blog iskonska potreba i nužnost svakog pojedinca. Jednako kao mobitel, OIB, životni stil, vizitka. Toliko toga ljudi generiraju na internetu, neki i cijele opuse i to bi trebalo biti uredno prezentirano. Kao taj čovjek je napisao 56 znanstvenih radova. To je dobro za znanstvenu zajednicu. Ali ima čovjek koji napisao tisuće kvalitetnih postova na Forumu, na svom blogu, gomilu zapaženih komentara na tuđim blogovima. Objavio neke vijesti i članke na nekim portalima. Snimio zanimljive fotke i videa. Sve to se sad čuva na internetu i čini jedan virtualni identitet.

Mogao bih ići dalje i usprediti uspješan sajt sa uspješnim virtualnim identitetom. OK, čini mi se da još ne brije puno ljudi na gradnju svog virtualnog identiteta, ali ima ih, npr. Mrak, Borja, gomila ekipe sa Twittera, pa i Facebooka. Kad gledam te organizatore konferencija neko mi ih je žao. Čemu to? Natrpati ljude u neki hotel ili Hypo centar i udaviti ih kojekakvim predavanjima gdje jedna jedina osoba priča, a svi ostali šute!? Ako me zanima čuti što netko misli mogu to od doma, sigurno ću naći kvalitetnu informaciju o tome na internetu. Ako je nudi na konferenciji zašto ju nema na internetu. Ako je još nema onda mora biti. Ako je i dalje nema onda niti ne vrijedi. A opet ako mi se druži s ljudima (to je apsolutno jedini smisao konferencija) onda je bolje pozvati ih na neki roštilj u prirodu ili bilo koje drugo ugodno mjesto. Internet je mnogo toga promijenio i neke stvari više nemaju smisla. Npr. ljudi odlaze na posao da bi radili što? Sjedili za računalom spojenim na internet i telefonirali.

Imam i neke paklene ideje u tom pogledu koje na žalost ne mogu javno objaviti, ali bi se mogle vrlo brzo naći u primjeni na Monitoru.

Point

Ako imaš kvalitetan, dugogodišnji virtualni identitet, onda si faca. Te face i profesionalnog novinarstva, iz jednog dalekog svijeta tu ništa ne znače, trebaju krenuti od nule da bi na internetu izgradile svoj brend. Stoga bi im bilo bolje da se što prije prebace, jer novine nestaju.

Oglasi

Odgovori

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: